زمان های قدیم که فقط پیکان ، رنو پنج ، دوو ، نیسان پاترول ، هیلمن ، گالانت ، تویوتا ، بنزهای قدیمی رو داشتیم مشتری میرفت مغازه لوازم یدکی میگفت شمع میخوام. کلا دو مدل شمع معمولی کاربراتوی یا انژکتوری بود که مغازه دار به همشون میداد. حتی همین الان هم از نظر سایز آچار و رزوه پنج ، شش مدل شمع داریم مثلا پایه کوتاه ، پایه بلند ،یورو چهار و ..... اما شرکت های بزرگ برای هر کدوم از این سایز ها بیش از پنجاه شصت مدل کد دارن، دیگه برای خودروهای مدرن فقط سایز آچار شمع یا طول رزوه مهم نیست، مباحث جدیدی مثله درجه حرارتی ، گپ شمع ، مقاومت و جنس الکترود مطرح شده. هر ماشینی کد شمع خاص خودش رو داره،مثلا همین تالیسمان چون توربو هست حتما باید شمعش سرد باشه. از طرفی برای اینکه بفهمیم هر کد شمع چه ویژگی هایی داره باید اون رو بتونیم بخونیم، تو ویدئو زیر ما شما رو با کدخوانی شمع آشنا میکنیم.
دیدگاههای بازدیدکنندگان
جعفر آزموده
واقعا عالی بود. بعنوان یک مکانیک هیچی از کد فنی شمع نمیدونستم و هرچی فروشنده میگفت قبول میکردم.تازه فهمیدم چقدر شمع های گران قیمت رو الکی بهم فروختن به بهانه همین کد مناسب
869 روز پیش ارسال پاسخمهدی نادریان
بسیار حرفه ای و عالی .موفق باشید.
519 روز پیش ارسال پاسخمن شمع دنسو خریدم از کارتیز ،ارسال همان روز و اورجینال.موفق باشید 🙏